Kaip žiemos sąlygos veikia automobilio koroziją

Žiemos mėnesiai yra didžiausias iššūkis bet kurio automobilio apsaugai nuo korozijos. Šiuo laikotarpiu transporto priemonės susiduria su drėgmės, žemos temperatūros ir druskos kombinacija, kuri spartina metalo oksidacijos procesą. Tokios sąlygos lemia spartų rūdžių susidarymą, todėl korozijos prevencija tampa ne tik būtina, bet ir itin aktuali.

Antikorozinė danga automobiliui yra vienas iš veiksmingiausių būdų apsaugoti transporto priemonę nuo žiemos pavojų. Tačiau daugelis vairuotojų vis dar abejoja, ar ši apsauga tikrai veiksminga būtent šaltuoju metų laiku.

Kodėl žiema yra didžiausias korozijos priešas

Pagrindinė priežastis, kodėl žiema tokia pavojinga automobilio konstrukcijai, yra agresyvių cheminių medžiagų, naudojamų kelių priežiūrai, poveikis. Druska, kuria barstomi keliai, yra pagrindinis veiksnys, spartinantis metalo oksidaciją. Druskos dalelės lengvai prilimpa prie automobilio paviršiaus, ypač ratų arkų ir dugno vietose, ir skatina rūdžių plitimą. Be druskos, svarbų vaidmenį vaidina drėgmė. Žiemą oro drėgmės lygis yra itin aukštas, o sniegas ir lietus dar labiau pablogina situaciją. Kai drėgmė ir druska kartu patenka ant metalinių paviršių, susidaro idealios sąlygos korozijai prasidėti ir plisti. Esant žemai temperatūrai, ledas ir druska gali įsiskverbti į sunkiai pasiekiamas automobilio vietas, kur korozija pradeda veikti nepastebimai.

Ar žiemą galima dengti antikorozinę dangą?

Nors žiemos metu korozijos rizika yra didžiausia, tai nebūtinai reiškia, kad šaltuoju metų laiku yra geriausias laikas dengti antikorozinę dangą. Specialistai rekomenduoja šią procedūrą atlikti pavasarį arba rudenį, kai oro temperatūra ir drėgmės lygis yra palankesni dangos džiūvimui ir sukibimui su metaliniu paviršiumi. Tačiau jei žiemą dangos dar nebuvo padengtos, o korozija jau pradeda formuotis, procedūra vis tiek gali būti atliekama. Svarbiausia yra užtikrinti, kad automobilio dugnas būtų kruopščiai nuplautas ir išdžiovintas prieš dengiant dangą. Šis procesas padeda pašalinti druskos ir purvo likučius, kurie galėtų trukdyti dangos veiksmingumui.

Kaip antikorozinė danga apsaugo žiemą

Antikorozinė danga veikia kaip apsauginis sluoksnis, neleidžiantis drėgmei, druskai ir kitoms cheminėms medžiagoms tiesiogiai patekti ant metalinių paviršių. Tai ypač svarbu žiemą, kai šie veiksniai yra intensyviausi. Danga sukuria barjerą, kuris apsaugo jautriausias automobilio vietas, tokias kaip dugnas, slenksčiai ir ratų arkos.

Žiemą antikorozinės dangos veiksmingumas priklauso nuo to, kaip gerai ji buvo padengta. Aukštos kokybės danga, padengta profesionaliai, gali veiksmingai apsaugoti automobilį net ir esant itin žemoms temperatūroms bei agresyvioms sąlygoms. Tačiau reikia atkreipti dėmesį į tai, kad dangą būtina reguliariai tikrinti ir, jei reikia, atnaujinti.

Kaip pasiruošti žiemai, jei danga jau padengta

Vairuotojai, kurie jau pasirūpino antikorozine danga anksčiau, vis tiek turėtų atkreipti dėmesį į tam tikrus aspektus, siekiant maksimalaus efektyvumo žiemos mėnesiais. Automobilio dugnas ir ratų arkos turėtų būti reguliariai plaunamos, kad būtų pašalinti druskos likučiai. Net ir geriausia danga negali visiškai apsaugoti, jei ant paviršiaus kaupiasi dideli purvo ar cheminių medžiagų sluoksniai.

Be to, verta pasirūpinti, kad automobilio plovimui būtų naudojamos specialios priemonės, kurios nepažeidžia apsauginio sluoksnio. Kai kurios stiprios cheminės plovimo priemonės gali sumažinti dangos ilgaamžiškumą, todėl būtina rinktis produktus, kurie yra pritaikyti antikorozinei dangai.

Žiemos ir vasaros korozijos skirtumai

Nors vasarą korozijos rizika yra mažesnė, ji taip pat egzistuoja, ypač jei automobilis dažnai važiuoja per dulkėtus ar smėlingus kelius. Tačiau pagrindinis skirtumas tarp žiemos ir vasaros korozijos yra procesų intensyvumas. Žiemą korozija plinta greičiau dėl didesnio drėgmės kiekio ir agresyvių medžiagų poveikio. Vasarą korozijos procesas paprastai yra lėtesnis ir labiau priklauso nuo vietinių sąlygų.

Back To Top